Pesquisadores
Grande área:Linguística, Letras e Artes
Área:Artes
Subárea:Música
Full-time Researcher at the Interdisciplinary Nucleus for Sound Communication – NICS, at the University of Campinas – UNICAMP. (since September of 2008). * PosDoc (2008) Music Cognition Group, Finnish Centre of Excelence, Braintuning project, University of Jyväskylä, Finland. * PosDoc (2007) NICS / Unicamp, sponsored by Fapesp (www.fapesp.br), process: 04/00499-6. * Ph.D. EE (2003) Title: Síntese Evolutiva de Segmentos Sonoros, FEEC / Unicamp. * Visiting Scholar Researcher (1996) sponsored by CNPq (www.cnpq.br), at the Center for Computer Research in Music and Acoustics – CCRMA, at Stanford University. * Master degree EE (1994), Title: Transformações Sonoras Através de Operações Timbrais, FEEC / Unicamp. * Bachelor degree (1994) in Popular Music – Piano. Institute of Arts – IA / Unicamp. * Bachelor degrees (1990) Electrical Engineering, at FEEC / Unicamp. * Fields of research: Art and Technology, Computer Art Installations, Sound Synthesis, Psychoacoustic, Audio processing, Evolutionary Computation, Interactive Music, Music Information Retrieval, Music Cognition and Emotion. (Fonte: Currículo Lattes)

Lattes

Áreas de interesse: Art and Technology, Computer Art Installations, Sound Synthesis, Psychoacoustic, Audio processing, Evolutionary Computation, Interactive Music, Music Information Retrieval, Music Cognition and Emotion.
Voltar ao início Unicamp Escreva sua matéria